Webinarium o bezpiecznych płatnościach w Internecie dla seniorów

Data publikacji: 2025-04-06
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego organizuje webinarium dla seniorów i ich opiekunów „Bezpieczne płatności w Internecie dla seniorów”, we współpracy z Minister ds. Polityki Senioralnej i Komendą Główną Policji.
Wydarzenie jest organizowane w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR.
Webinar „Bezpieczne płatności w Internecie dla seniorów”
- 17 kwietnia, godz. 10.00-12.30 (logowanie uczestników: od godz. 9.45)
- udział bezpłatny
- obowiązują zapisy przez formularz elektroniczny
- formularz elektroniczny: tutaj
Celem webinarium jest zwiększenie świadomości seniorów i ich opiekunów w zakresie aktualnych zagrożeń spowodowanych działalnością cyberprzestępców.
Prelegentką będzie Agata Ślusarek — główny specjalista Departamentu Cyberbezpieczeństwa Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego. Uczestnicy otrzymają prezentację, która zostanie wysłana na adresy e-mail podczas logowania do webinarium.
W webinarium można uczestniczyć zarówno samodzielnie, jak i grupowo (zgłoszeń mogą dokonywać pracownicy domów seniora, klubów seniora, centrów aktywności seniora, domów pomocy społecznej, placówek społeczno-kulturalnych np. bibliotek, domów kultury, itp.). W przypadku zgłoszeń grupowych wypełniając formularz, należy wskazać przybliżoną liczbę uczestników webinarium.
Potwierdzenia możliwości uczestnictwa zostaną przesłane do 16 kwietnia 2025 roku. Elektroniczny formularz zgłoszeniowy będzie dostępny do dnia, w którym odbędzie się webinarium. W przypadku zgłoszeń, które wpłyną w dniu webinarium, potwierdzenia możliwości uczestnictwa oraz zaproszenia na spotkanie (wraz z linkiem) będą przesyłane na bieżąco.
W celu uczestnictwa w webinarium niezbędne jest stabilne łącze internetowe. W spotkaniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację Cisco Webex. Szczegółowe informacje techniczne dotyczące dołączenia do spotkania zostaną przesłane po potwierdzeniu możliwości uczestnictwa oraz wysłaniu wiadomości z zaproszeniem (wraz z linkiem) na spotkanie.
Program webinaru:
9.45-10.00 – logowanie uczestników
10.00-10.45 – sposoby oszukiwania przez internet, jakie dane chcą ukraść przestępcy w internecie
10.45-11.00 – przerwa
11.00-11.45 – jak rozpoznać fałszywą stronę i gdzie ją zgłosić, cyberhigiena – dobre praktyki korzystania z internetu, co zrobić, jeśli dam się oszukać
11.45-12.00 – przerwa
12.00-12.30 – pytania i odpowiedzi
Szczegóły:
Webinarium: strona internetowa, e-mail: cedur@knf.gov.pl
Źródło: www.centrumis.pl